loading...

چاپ و بسته بندی

پک من بازدید : 46 جمعه 31 مرداد 1399 نظرات (0)

دفعه دیگر که یک پیتزا به آستان شما تحویل داده می شود ، کافی است لحظه ای کوتاه را تحسین کنید تا وسیله نقلیه ای که وارد آن شد را تحسین کنید. یک جعبه پیتزا یک شیء بسیار کم ارزش است اغلب اوقات قبل از اینکه مستقیماً درون سطل آشغال ریخته شود ، به صورت وحشیانه پاره شد. اما فراموش نکنید که این جعبه ها کار بسیار مهمی دارند: یعنی برای اطمینان از اینکه پیتزا شما را بی خطر و بی نظیر می کند.

تصور کنید اگر ما در جهانی زندگی می کردیم که هیچ کس به آنچه ماشینشان اهمیت می داد یا عملکرد آن اهمیت نمی داد ، زندگی می کردیم. دنیایی که تمام آن اهمیت دارد این است که ما از نقطه A به نقطه B می رسیم. " اسکات وینر ، یک متخصص جعبه پیتزا می گوید:" این چیزی است که با جعبه های پیتزا در جریان است . "اما این یک عنصر مهم برای کیفیت پیتزا است. این واقعاً چیزی است که باید به آن توجه کنیم. "

به طور کلی ، طراحی جعبه های پیتزا خیلی فراتر از مربع مقوا استاندارد تحول پیدا نکرده است ، اما چند جعبه خارج از آن وجود دارد که طراحی این زمینه را بالا می برد. جعبه هایی از مواد فوق سبز ساخته شده اند که برای محیط زیست امتیاز عمده ای دارند و سایرین با خنده دارهای سرگرم کننده مانند تاشو که جعبه را به تابوت پیتزا تبدیل می کند "باقی مانده است".

> وینر بیش از 650 صندوق از 45 کشور جهان جمع آوری کرده است.

اما احتمالاً تعجب خواهید کرد که می دانید که هوشمندترین جعبه پیتزا در ایتالیا ، نیویورک یا حتی شیکاگو به دنیا نیامده است. نوآورانه ترین جعبه پیتزا در جهان در واقع از هندوستان به دست می آید ، کشوری که اشتیاق زیادی به برش دارد. وینر درباره کالج غذایی ایتالیایی NYC ماریو باتالی می گوید: "من فکر می کردم بهترین جعبه از Eataly بود." "اما فکر می کنم این یکی را بهتر دوست دارم." ما متوجه خواهیم شد که چرا در یک لحظه

وینر می دانست — وقتی ما او را به عنوان متخصص جعبه پیتزا توصیف می کنیم ، ما حقیقت را می گوییم. اغراق نیست که بگوییم این مرد وسواس پیتزا دارد. اما حتی او را وسواس خواندن نیز به اندازه کافی رابطه عشق او با غذا را نشان نمی دهد. برای شش سال گذشته ، راهنمای تور پیتزا مستقر در بروکلین مجموعه عظیمی از جعبه های پیتزا را سرگرم می کند. و ما صحبت نمی کنیم 50 یا 100. نه ، وینر بیش از 650 صندوق از 45 کشور در سراسر جهان جمع کرده است.

بخش خوبی از آن مجموعه در کتاب جدید ویوا لا پیتزا ثبت شده است: Art of Box Box . کتاب وینر شگفت آور است - اولین کاری که به طراحی و تکامل ماژول حمل و نقل مطمئن پیتزا اختصاص داده شده است. این یک آهنگ عاشقانه به شدت تحقیق شده است به یک شیء که خود وینر نیز اگر صادقانه بگوید ، بدون این کار را انجام می دهد. وی می گوید: "نکته اصلی این است که پیتزا همیشه بهتر است از جعبه آن خورده نشود." "اما هنگامی که 2.1 میلیارد از 3 میلیارد پیتزا که هر ساله از جعبه ها خورده می شوند ، از جعبه ها خورده می شوند ، این چیزی است که نمی توانیم از آن فرار کنیم."

بنابراین چه چیزی باعث ایجاد جعبه پیتزا خوب می شود؟ سوال عالی اما ابتدا ، شروع می کنیم به آنچه اشتباه است.

تمام نکته یک جعبه پیتزا این است که پای خود را گرم کنید. مسئله این است که پیتزا داغ اغلب به معنای پیتزا نوعی آبگوشت است. جعبه های معمولی ، مانند آنهایی که از بیشتر رستوران های زنجیره ای خود دریافت می کنید ، دارای چهار سوراخ تهویه هستند که بندرت مورد استفاده قرار می گیرند. این تکنیک جعبه داغ در بخار تله می خورد ، که نه تنها پوسته شما را پخته می کند بلکه باعث می شود رطوبت مقوا را تجزیه کند و در نتیجه پیتزا هایی که مانند کاغذ مزه می گیرند ، می شوند. وینر می خندد: "این طور نیست که" اوه این پیتزا فروشی پیتزا مقوایی می کند ". "این جعبه است."

همه جعبه های پیتزا به خوبی طراحی شده با مشکل روبرو هستند. در شیکاگو ، پیتزای بشقاب عمیق با توجه به ضخامت پای ، نیاز به طراحی کاملاً متفاوت دارد. وینر می گوید: "این مثل تلاش برای سرو کردن کیک از جعبه کیک است." "غیر ممکنه." به جای استفاده از قفل واکر ، جعبه جعبه استاندارد که فلپ بالایی را به دیواره سوم قفل می کند ، جعبه های پای سبک شیکاگو به گونه ای طراحی شده اند که هنگام باز کردن درب درب ، دیوارها به هم می ریزند و سرویس پیتزا راحت تر می شوند.

جعبه دیگر ، یکی از موارد ذکر شده Eataly ، با یک روکش پلی استر روکش شده با آلومینیوم ، مشکل گرمایشی را برطرف می کند ، که انجام شده منعکس کننده گرمای کافی برای گرم نگه داشتن اجاق پیتزا شماست. این جعبه ، دارای 17 دریچه است که به گونه ای قرار گرفته اند که بخار حتی اگر جعبه ها هم جمع شده باشند قادر به فرار خواهند بود. آلومینیوم طعم مقوا را کاهش می دهد ، شما بخار را نمی گیرید و پیتزا شما داغ است. او می گوید: "این یک جعبه بسیار مؤثر است."در انتهای دیگر طیف ، یک فروشگاه پیتزا مانند Dominos کمتر نگران دسترسی نیست زیرا در مورد کارآیی هستند. این زنجیره از یک طراحی گوشه ای استفاده کرده است که به طور متوسط ​​زمان تاشو را از شش ثانیه به چهار کاهش می دهد و به صندوق ها اجازه می دهد تا مرتب تر باشند. "آنها آنرا اختراع نکردند ،" "آنها از حق ثبت اختراع شخص دیگری استفاده می کنند."

خود وینر یک سال پیش یک واقعه موقت را برای یادگیری تجارت در آنجا گرفت. او می گوید: "اولین کاری که شما می خواهید هر روز انجام دهید 300 جعبه پیتزا است." "اما طولی نکشید." شما می توانید تصور کنید که چند ثانیه زدن در هر جعبه ، ضرب شده توسط هزاران جعبه پیتزا که هر روز جمع می شوند ، می تواند در دراز مدت برای صرفه جویی در کار و زمان قابل اندازه گیری برای دومینوس باشد.

بنابراین در مورد بهترین جعبه پیتزا در جهان ...

به نظر می رسد هند کشوری بعید است که ادعای هوشمندترین جعبه پیتزا در جهان را داشته باشد ، اما وینر تأکید می کند که واقعاً چیز عجیبی نیست. وی می گوید: "این سریعترین بازار پیتزا است زیرا این جمعیت بسیار زیاد است." "این همچنین مکانی است که در آن همیشه تولید زیادی انجام شده است."

هنوز هم ، چنان که پیداست ، خالق VENTiT در واقع هیچ سابقه ای با پیتزا ندارد. وینر می گوید: «مردی که این جعبه را اختراع کرده است ، 35 سال در تخته موجدار بوده است. "و روزی فهمید که این راهی است که او می تواند بخار موجود در داخل آن را کاهش دهد."

چگونه یک استاد هاروارد از اسباب بازی ها و اوریگامی برای تحول در طراحی استفاده می کندبیشتر جعبه های پیتزا از مقوا راه راه ساخته شده اند ، موادی که از سه لایه کاغذ آستر به هم چسبیده است. در جعبه های سنتی ، این مواد با هم ترکیب می شوند ، چاپ می شوند و سپس از طریق دستگاه قالب گیری که دریچه ها را قطع می کند اجرا می شود و باعث ایجاد چین هایی می شود که بعداً درون یک جعبه جمع می شوند. VENTiT این روند را معکوس می کند ، بنابراین به جای اینکه برش های پس از مونتاژ مقوا راه راه را برش بزنید ، بوش میانی و داخلی قبل از ترکیب آن با یک آستر خارجی دقیق برش داده می شود.

این سوراخ های گمراه شده مسیر فرار را به بخار می دهند که آن را از طریق لایه میانی پراکنده عبور می دهد و سپس از بالای آن بیرون می رود بدون اینکه دست به دست پیتزا بزنید. وینر توضیح می دهد: "به عبارت دیگر ، هیچ سوراخ مستقیمی وجود ندارد." شما دقیقاً همان جعبه را انتخاب می کنید ، اما نحوه تنظیم مجدد آن را سازماندهی می کنید ، بنابراین باعث ایجاد حرکت بهتر در بخار می شود.

متأسفانه ، شما می توانید VENTiT را فقط در هند ، دبی و آپارتمان وینر در بروکلین پیدا کنید ، جایی که او تمام 650 صندوق را به سه کمد بسته است. اما در واقع چندان هم بد نیست که به نظر برسد زیرا او اطمینان می دهد که هر جعبه مسطح و با دقت سازمان یافته است. او می گوید: "من همین حالا در آپارتمان من هستم و یک جعبه را نمی بینم." "تا زمانی که گنجه را باز نکنید و به این فکر نکنید که فکر می کنید:" خوب ، این مرد ممکن است مشکلی داشته باشد. "

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 76
  • بازدید سال : 594
  • بازدید کلی : 3,142